ارسال پاسخ

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3643

pvc-asso.ir

مدل سازی عددی برای بررسی توزیع بار در لوله های  PVC

محققان استرالیایی از مدل سازی عددی برای بررسی توزیع بار در لوله های PVC که زیر پوشش های ژئو سنتتیک مدفون شده اند استفاده کرده اند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 به گفته محققان از دانشگاه (ادیت کوان) یک لایه ژئوسنتتیک به کاهش بار روی ساختار مدفون کمک می کند.ژئوسنتتیک به  صفحاتی اطلاق می شودکه ترکیب یا مصالح پلیمری هستند و در پروژه های خاکی و روسازی استفاده می شوند.

 

بر اساس نظر محققان در مقاله منتشر شده در ژورنال مهندسی ژئوتکنیک و زمین شناسی، برخی مطالعات در مقیاس کوچک نشان داده اند که لایه ژئو سنتتیک می تواند بار موجود  بر روی ساختار مدفون را کاهش دهد اما تحقیقات در مقیاس بزرگ محدود است.


برای آنالیز مناسب لوله ها، سیستم های مجرایی و سیستم های زهکشی، برآورد واقعی توزیع بار روی سازه های مدفون لازم است. این مطالعه با توسعه یک مدل عددی از این مسئله با استفاده از نرم افزار Plaxis 3Dانجام شده است.

 

با  استفاده از لایه تقویت کننده ژئوسنتتیک، فشار در بالای لوله کاهش می یابد. فاصله بهینه بین لایه تقویت شده ژئوسنتتیک و لوله برابر با قطر لوله است. به عنوان مثال فشار بر روی لوله  PVC با قطر 1000 میلیمتر با استفاده از این لایهتا 27 % کاهش می یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد